Βιωματικό εργαστήριο για γονείς και παιδιά μαζί!
“ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ“
Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς μαζί με τα παιδιά τους.
Κατάλληλο για παιδιά άνω των 8 ετών.
Στόχοι του εργαστηρίου είναι οι γονείς και τα παιδιά να…
…αντιμετωπίσουν την ψηφιακή ασφάλεια ως οικογενειακή υπόθεση
…γνωρίσουν τι είναι το Διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του.
…ενημερωθούν για τους διαδικτυακούς κινδύνους και τον εθισμό στο διαδίκτυο
… ευαισθητοποιηθούν κατά του διαδικτυακού εκφοβισμού (Cyberbullying) και της ρητορικής του μίσους στο διαδίκτυο και να αυξήσουν την ενσυναίσθηση τους
… έρθουν σε επαφή με τις επιπτώσεις της υπερβολικής χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών και να ανακαλύψουν το αντίδοτο.
… ενημερωθούν για τους κανόνες καλής διαδικτυακής συμπεριφοράς (Netiquette).
Βασικά Ζητήματα:
- Ποιοι είναι οι διαδικτυακοί κίνδυνοι (internet risks) και πως θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας από αυτούς;
- Γιατί θα πρέπει να βάζω κανόνες και όρια στη χρήση οθόνης και διαδικτύου;
- Πως θα προλάβω τον εθισμό στο διαδίκτυο και στα βιντεοπαιχνίδια;
- Τι είναι η ψηφιακή παιδεία (digital literacy), και γιατί είναι απαραίτητη για κάθε ψηφιακό πολίτη (digital citizen)
Περιγραφή: Το εργαστήριο απευθύνεται σε γονείς μαζί με τα παιδιά (άνω των 8 ετών). Μέσα από δραστηριότητες, την ενεργή συμμετοχή και με διασκεδαστικό και κατανοητό τρόπο, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με έννοιες όπως ιδιωτικότητα (privacy), προσωπικά δεδομένα (personal data), εθισμός στο διαδίκτυο (internet addiction), διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), ψευδείς ειδήσεις (fake news), συνομιλία με αγνώστους, διαδικτυακή αποπλάνηση (grooming), ακατάλληλο περιεχόμενο, επικίνδυνα διαδικτυακά παιχνίδια και challenge, ακτινοβολία από ασύρματα δίκτυα και wifi καθώς και άλλα θέματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά την ενασχόληση τους με την τεχνολογία. Ενισχύοντας την ενσυναίσθηση άλλα και την κριτική σκέψη, ενισχύουμε τις άμυνες απέναντι στους διαδικτυακούς κινδύνους (digital risks). Με το σεμινάριο αυτό τα παιδιά θα κάνουν το πρώτο βήμα για να γίνουν υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες(digital citizens) μαθαίνοντας τα μυστικά της ψηφιακής παιδείας και γραμματισμού (digital literacy)
«Το να μάθει ένα παιδί να επιβιώνει στον Ψηφιακό κόσμο είναι το ίδιο σημαντικό με την ανάγνωση και την γραφή!»
Διάρκεια: 3 ώρες
Περιεχόμενο:
- Τι είναι το Διαδίκτυο και τι μας προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος.
- Διαδικτυακοί Κίνδυνοι (internet risks):
- Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying),
- Διαδικτυακές σχέσεις (Sexting), Διαδικτυακή αποπλάνηση (Grooming),
- Επικίνδυνα διαδικτυακά παιχνίδια και Challenges,
- Διαδικτυακή Φήμη (digital reputation) και προσωπικά δεδομένα (personal data),
- Ακατάλληλο περιεχόμενο, φαινόμενο elsagate
- Ψευδείς Ειδήσεις (Fake News) και παραπληροφόρηση,
- Διαδικτυακές Απάτες (phishing),
- Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media),
- Εθισμός στο Διαδίκτυο, στα βιντεοπαιχνίδια, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα likes (internet addiction, videogames addiction, social media addiction, like addiction)
- Nomophobia,
- Ακτινοβολία από κινητά και ασύρματα δίκτυα wifi
- Ψηφιακή Παιδεία και Ψηφιακή διαπαιδαγώγηση(digital parenting)
- Συμβουλές και Πρακτικές για υπεύθυνους ψηφιακούς πολίτες
- Συζήτηση-Ερωτήσεις
Εισηγήτρια: Ροδούλα Καφτάκη , Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Συγγραφέας του βιβλίου «Μαμά, θέλω Tablet» και δημιουργός του Safe Kids Project
Το Διαδίκτυο ήρθε για να μείνει!
Ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε Ψηφιακή Παιδεία για να απολαμβάνουμε με ασφάλεια αυτά που μας προσφέρει!
Δήλωσης ενδιαφέροντος
Συμπλήρωσε τη φόρμα για να διοργανώσουμε μαζί μία εκδήλωση με θέμα την ψηφιακή ασφάλεια! Θα επικοινωνήσουμε μαζί σου το συντομότερο!
Η Ροδούλα Καφτάκη είναι μαμά, εκπαιδευτικός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, ομιλήτρια, εισηγήτρια σε σεμινάρια, συγγραφέας και δημιουργός του Safe Kids Project. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Νυρεμβέργη Γερμανίας και κατάγεται από την Κρήτη. Είναι διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής του Πολυτεχνείου Πάτρας με Μεταπτυχιακό (MSc) στα Δίκτυα Υπολογιστών του Πανεπιστήμιο Κρήτης. Έχει μετεκπαίδευση στην «Ασφάλεια του Διαδικτύου», «Πρόληψη και αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εθισμού», «Πρόληψη και αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού», «Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό- NLP Practitioner», «Ψυχολογία, Παιδοψυχολογία και στην Συστημική Οικογενειακή Θεραπεία». Μέσα από τη δράση της υπηρετεί έναν στόχο: να βοηθήσει ανθρώπους στην ψηφιακή εποχή να ζήσουν μια ζωή με νόημα και να συνδεθούν με ότι έχει πραγματική αξία επενδύοντας στον εαυτό τους και στις ανθρώπινες σχέσεις. Μέσα από το έργο της βοηθάει γονείς να μεγαλώσουν υγιή και ευτυχισμένα παιδιά στην Ψηφιακή Εποχή και να ανακαλύψουν τα μυστικά της Ψηφιακής Διαπαιδαγώγησης (Digital Parenting).
Οραματίζεται έναν καλύτερο Ψηφιακό Κόσμο για όλους, μα κυρίως για τους μικρούς Ψηφιακούς Πολίτες. Έναν κόσμο όπου η επιστήμη και η τεχνολογία υπηρετεί τον άνθρωπο και βελτιώνει την ποιότητα της ζωής του και την ανθρωπότητα.